3 augustus 2016 - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van fam janssen - WaarBenJij.nu 3 augustus 2016 - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van fam janssen - WaarBenJij.nu

3 augustus 2016

Blijf op de hoogte en volg fam

03 Augustus 2016 | Nederland, Nootdorp

Nusadua-Ubud.
Na een heerlijke nacht te hebben gemaakt zijn we vroeg opgestaan om weer te genieten van het heerlijke ontbijt. Na het ontbijt hebben we nog wat relaxed en kort gewacht op onze taxi-chauffeur. Dit was dezelfde man die ons gisteravond naar Jimbaran bracht voor een heerlijk dinertje op hetstrand met bulkende golven en Balineesche dans. Om daar te komen moet je ca. 20 minuten rIjden vanaf Nusadua. Je stapt uit in het restaurant enkiest vervolgens je eten uit die heerlijk in een bak met ijs klaar ligt. De chauffeur wacht netjes op je totdat je klaar bent en hij natuurlijk zijn commissie heeft ontvangen.
Maar even terug naar 3 augustus. Vandaag in ongeveer twee uur naar Ubud vereist. Leuke ervaring met onze taxidriver. Hij vertelde van alles.wat hij allemaal kon doen voor ons etc. Ofwel telkens een nieuwe klus erbij. Daar gingen wij niet op in en ineens deed volgens hem de auto vreemd. Hij stopte bij een vriend en vroeg om lucht voor zijn linker voorband. Beetje vreemd wel maar goed. Even lag het niet meer aan de druk in de band maar aan balancering. Ach laat maar maar hij ging steeds langzamer rijden. Wij lieten hem in die waan. Uiteindelijk kwamen wij Aan in Ubud. Veel schilders, houtsnijders, beeldhouwers etc, zagen wij onderwegmet een soort van winkeltjes, hutjes. Onze zeer gewaardeerde taxidriver wist helemaal niet waar we moesten zijn maar deed zijn best om hettevinden. In het resort aangekomen vielen wij ineentropischeverbazing. Wij kregen de sleutel van twee huisjes met een bed erin. Achter de huisjes een badkamer in de buitenlucht en tussen de twee huisjes een zwembad temiddenvn de rijstvelden en cocosnootbomen. Echt heel idillisch. Direct even gaan zwemmen want daar fris je altijd wel van op. Vervolgens zouden wij lopend naar Ubud gaan wantdatis vlak bij. Maar helaas geen stoep en de auto's en scooters rijden als randdebielen. Wij terug naar het resort en daar met vijftien man in een negenpersoonsbusje gestapt op wegmarkering centrum. In het centrum aangekomen hebben wij een wandeling gemaakt en op een terrasje wat gedronken. Dit was vlakbij Monkey forrest en de aapbeleving was dan ook maar een paar minuten weg. Op de dakeliepen de apen rond en Robine en Ferry keken hun ogen uit. Nade verfrissingenzijn we op weggegaan door de winkelstraatjes. Enja hor daar kwamen wij de familie Haket (Menno, Marieke, Luuk enOlaf tegen). Even bijgekletst en daarna even gaaneten in de tent voor Aussies nl Nomad. Heerlijke Balineesche tapas gegeten en nu terug naar het resort. Vanaf het de receptie terug naar ons huisje viel er ineens een Magroveslang uit de boom ( kleintje ca 30 cm). Is wel even wennen voor mij maar goed het is zo. Welstrusten so far so good.