4 augustus 2016 - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van fam janssen - WaarBenJij.nu 4 augustus 2016 - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van fam janssen - WaarBenJij.nu

4 augustus 2016

Blijf op de hoogte en volg fam

04 Augustus 2016 | Nederland, Nootdorp

Na een heerlijke nacht te hebben geslapen zijn we om 7.45 uur opgestaan. Bij de een ging het wat beter dan bij de ander. Het ontbijt hebben wij overgeslagen aangezien wij dit onderweg zouden nuttigen. De reis van vandaag ging naar Mountain Batur. Deze niet werkende vulkaan zouden wij gaan affietsten. Maar voor het zover was zijn wij met onze taxidriver eerst wat hotspots gaan bezoeken. Als eerste hebben wij de rijstterrasvelden bezocht. Met schitterende vergezichten. Daarna zijn we naar een inheemse tuin geweest. Hier hebben wij de papaya, de banaan, de ginghseng en koffieplanten gezien. De koffie was daar heel speciaal. De arabica koffiebes wordt door een civetkat gegeten. Als hij de boon weer uitpoept, kan de pit gepeld worden. Daarna roosteren, malen en kan er koffie gezet worden. Deze hebben wij geproefd. Beetje vies zou je denken maar het was een heerlijk bakkie. Na dit bezoek zijn we naar de berg gegaan voor een petitie ontbijten om vervolgens in de regen per mountainbike af te dalen. Voor Robine een hele kluif maar het ging goed. Onderweg nog een rijstveld bezocht, houtsnijders en een hanengevecht gezien. Na ca 25 km nog heerlijk geluncht en vervolgens moe maar voldaan naar het hotel gegaan. Hier de dag afgesloten. En nog een kleine varaan ontmoet. Trusten